Seo`nun Tarihi

Tarafından gönderildi: admin Yorumlar: 0

Seo`nun Tarihi

Gelişen sanal ağlar ve onlarla beraber gelişmekte olan bu ağların indeksleme gücü, artık her web tasarım işinde göz önünde bulundurulması gereken bir zorunluluk haline geldi. Çünkü katlanarak büyüyen bir veri deryası olan web ortamında kaybolmadan gezinebilmek için mutlaka bir tasnifleme ihtiyacı zorunlu hale gelmişti. Aksi bir durumda ise bilgiyi doğru kaynağından alma işi ancak üzerinde isimleri yazmayan kitapları barındıran bir kütüphanede, alınmak istenen bilgi ile ilgili gerekli kaynakları hiç bir önem sırasına dizmeden her seferinde tek tek var olan kitapları açıp okumak gibi bir duruma dönüşürdü. Bu durum ise samanlıkta iğne aramaktan daha beter bir durumdu. Çünkü bilgi varolsa da, aktarılamayan bilgi gerçekten büyük bir zaman ve emek israfı oluştururdu. Tıpkı görünmeyen köylerin aslında olmamasının bizim için hiç bir şey ifade etmeyeceği gibi.

Arama motorlarının devreye girmesi ile internet üzerinde kullanıcıların hızlı bir şekilde ihtiyaçları olan veriye ulaşabilme yolu bulunmuş oldu. Fakat bu hızlılığın sağlanması için kullanılacak olan arama motorlarının bir sistematiğe görevar olan web sayfalarını tasnif etmesi, indexlemesi ve gerektiğinde girilen veriye göre bu istiflenmiş bilgi yumağı içerisinden bilgiyi çıkartıp sunması gerekiyordu. Yani var olan bilgilere gerekli anahtar veriler girilerek ulaşmak artık mümkündü. Fakat aynı bilgileri kendi içlerinde barındıran binlerce bazen milyonlarca web tasarımıinternette mevcuttu ve her geçen saniye zaten bu bilgi dağı daha da büyümekte ve gelişmekteydi tıpkı şu an da olduğu gibi.

Bu işlemleri arama motorlarının sağlıklı bir şekilde gerçekleştirebilmesi için belirli algoritmalar oluşturuldu. Bu algoritmalar bilgi tasnifini gerçekleştiriyorlardı. Lakin ardından gelen bir sorun, şu an için ve gelecekte de olacağı gibi tüm web tasarım sektörünü ilgilendirmeye başladı: Kullanıcıların girdiği veriler karşılığında arama motorlarının getireceği sonuçlar hangi sırada kullanıcılara sunulacaktı? Yani bilgiyi barındıran web sayfaları, hangi önceliğe göre arama motorlarının kullanıcıya getirdiği sonuçların arasında kendisine üst sıralarda yer bulabilecekti? Çünkü neredeyse yapılan her web tasarımı, ister reklam ya da ister başka bir şekilde para kazanma yolunu benimsesin, görüntülenmediği sürece bu amacına ulaşamayacaktı. İnternet, bilginin hızlı bir şekilde akımı demek olduğuna göre, doğal olarak arama motorları sonuçlarından gelecek olan kullanıcılar arama motorlarının kendilerine sundukları seçenekler arasında en üst sıralarda olanlara tıklayacaktı.

Sonuçta bunu göz önünde bulunduran arama motorları, kendi bilgi tasnif sistemlerine bir dizi kurallar getirdiler. Bu kurallara göre web üzerinde aranan herhangi bir içerik, aramalarda belli kriterleregöre üstten alta doğru sıralanmaya başladı.İşte bu durum da web sitelerinin tasarımının ve kullanım kolaylığının yanında web tasarımı alanı için belki de hepsinden daha önemli olan bir kavram doğurdu: SEO (Search Engine Optimization) yani Türkçe karşılığı ile “Arama Motoru Optimizasyonu”.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Sitenizi Ücretsiz Analiz Edelim

Seo Analiz