SEO Dünyasında Hangi Gelişmeler Yaşandı?

Tarafından gönderildi: admin Yorumlar: 0

SEO Dünyasında Hangi Gelişmeler Yaşandı?

SEO Dünyasında Hangi Gelişmeler Yaşandı ?

SEO dünyası 2010 yılından bu yana baş döndürücü bir hızla gelişmeye devam ediyor. 2015 yılında SEO dünyasında gerçekten de çok önemli gelişmeler yaşandı. Bunların neler olduğuna gelin hep birlikte bakalım. Mobil Uyumluluk Güncellemesi, 2015 yılında SEO konusunda en çok dikkat çeken gelişmelerden biri oldu. Mobil üzerinden internete bağlananların sayısı arttıkça Google’de kullanıcılarına daha iyi sonuçlar sunmak adına yeni çalışmalara başladı ve 21 Nisan 2015 tarihi itibari ile Mobil Uyumluluk Algoritmasını devreye soktu. Bunun anlamı ise Google’nin mobil uyumlu olmayan web sitelerini sıralamada gerilere atacak olması.

Bu gelişmenin ardından 3 Mayıs 2015 tarihinde Google yeni bir adım attı ve Phantom İçerik Kalitesi Güncellemesini devreye soktu. Bu güncelleme ile artık Google tarafından güncel ve kaliteli içeriği bulunmayan siteler daha da gerilere atılıyor. Kısacası bu siteler Google tarafından kalitesiz olarak değerlendiriliyor. Bu bir bakıma içerik editörleri arasında da kalitelilerin ortaya çıkmasına neden oldu. Çünkü Google’nin bu yeni sistemi ile içerik editörleri de daha kaliteli içerikler üretmeye başladı.

17 Temmuz 2015 tarihinde ise Google bu defa temel algoritma üzerinde güncellemeye gitti ve Panda 4.2 güncellemesini devreye soktu. Bu algoritma kendisine spam içerik yayınlayan sayfalarla savaşmayı ve içerik kalitesini denetlemeyi görev bildi. Bu da düşük kaliteli sayfaların neredeyse sona geldiğinin bir göstergesi oldu. Çünkü bu algoritma nedeni ile içeriği kaliteli olmayan sayfalar Google arama sonuçlarında en gerilere kadar gitti.

Google RankBrain Algoritması ise 26 Ekim 2015 tarihinde devreye sokuldu. Bu algoritma neredeyse Google yapay zekası için atılan bir adımdı diyebiliriz. Bu algoritma ile birlikte Google artık kalitenin de kalitesini aramaya başladı. Web siteleri bu yapay zeka karşısında çok dayanamadı ve kalitesiz siteler yavaş yavaş Google sıralamasında en gerilere kadar gitti. Aslında bu yapay zeka içerik ve link kalitesini ölçen bir temele dayanmıyor ama yine de kalitesiz web sitelerini sıralamada en arkalara itebiliyor. Bir bakıma bu Google kullanıcıları için büyük avantaj sağlıyor. Kullanıcılar arama sonuçlarında en kaliteli içeriklere ve daha doğru bilgilere ulaşabiliyor.

 

RankBrain Algoritması, Seo, Seo Yeni Gelişmeler, Seo da yeni gelişmeler, Seo da Yeni Trendler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Sitenizi Ücretsiz Analiz Edelim

Seo Analiz