İçerik Yazılarına Seo Önerileri


İçerik Yazılarına Seo Önerileri

Web sitelerine içerik yazmak herhangi bir yere yazacağınız metinden biraz daha farklı bir iştir. Bu nedenden dolayı web sitesi sahipleri web tasarımı yaparken kendileri için içerik yazıcılarına ihtiyaç duyarlar. Çünkü yazılacak olan içeriğin doğru bilgi edinimini sağlamasıyla birlikte aynı zamanda SEO’ ya uygun olarak yazılmış olması web tasarımı için temel bir gerçektir. Diğer durumlarda içeriğiniz her ne kadar düzgün bir şekilde kullanıcıya aradığı bilgiyi verebilecek kapasitede olsa da, SEO’ ya uygun yazılmadıysa eğer, Google giri arama motorlarıncafarkedilmesi zorlaşacak ve bu nedenle de kendisine kullanıcı çekmekte zorlanacaktır bu web siteleri.

İçeriği SEO’ya uygun tasarlamak için ilk yapılacak işlerden bir tanesi, site başlıklarında önceden belirlediğiniz keyword’lerinizikullanmanız. Bu durumda yazılacak olan bu başlıkların altmış beş karakter ya da daha az olmasına önem gösterilmelidir. Çünkü Google arama sonuçlarında bu karakter sınırından daha fazlasını göstermemektedir.

Diğer bir öneri ise web sitesinin barındırdığı içerikte anahtar kelimelere yer verilmesidir. Hem siteye girilmiş olan yazıların içerisinde, hem metin başlıklarında bu keyword’leri kullanmaya çalışın. Fakat keyword’lerin çok fazla kullanımından da kaçının. Aksi takdirde bu arama motorları tarafından sitenizinspam olarak etiketlenmesine yol açabilir ve web tasarımınız boşa gitmiş olur.

Web sitesinde kullanacağınız görsellerin etiketlerinde belirlediğiniz keyword’lere mutlaka yer verin. Tabi aşırı olmayacak bir şekilde kullanın bunları.

Edindiğiniz keyword’lerinizin bir önem sırası olsun. Keyword’leri bu önem sırasına oranlayarak, ona göre içeriklerinizde az ya da çok kullanmaya çalışın. Bu noktada, belirlediğiniz en önemli keyword’lerinizi varolan içeriğinizin başlangıç paragrafında ya da sayfa başlıklarında kullanmaya özen gösterin. Hatta bunu sistematik bir hale getirin. Yani önem sırasına göre düzene soktuğunuz keyword’leri, en önemlisi başlıkta bulunacak şekilde, sonra aşağılara inildikçe daha az önem arz eden keyword’leri içerecek şekilde kullanın. Bu yapıyı bir piramite benzetebilirsiniz.
Web sitenizin içerisinde linkleme yaparken, yine bu linklerin içerisinde keyword’ leri bulundurmaya özen gösterin.

Web tasarımıyaparken kullanacağınız keyword’ lere uygun değer bir kullanım oranı belirlemeye çalışın. Bunu şöyle açıklayabiliriz: Yemeğinizi yiyeceksiniz ve yemeği tatlandırmak için tuz şart olan bir eklenti sizin için. Yemeğinizi tuzsuz yemek istemeyeceğiniz ya da az tuzlu olmasını istemeyeceğiniz gibi, yemeğinizin aşırı tuzlu olmasını da istemezsiniz. Aynı bu örnekte olduğu gibi, site içerisinde keyword’lerin az barındırılması sitenin farkındalığını düşürecektir ama yine de belli bir değeri koruyacaktır site, normalde elde edebileceği arama motoru sıralamasının altında kalsa dahi. Diğer taraftan site içeriğiniz aşırı derecede keyword içeriyorsa, bu bırakın sitenizi aramalarda üst sıralara taşımayı, web sitenizin arama motorları tarafından spam içerik olarak işaretlenmesine yol açacak ve siteniz kayda değer hiçbir sıralamada kendine yer bulamayacaktır. Yani kısacası az tuzlu yemekleri az biraz tolere etse de Google, çok tuzlu yemeklere hiç tolerans göstermiyor. Yemiyor anlayacağınız.

 

 

 

Web Tasarım, Seo, Seo Tavsiyeleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Sitenizi Ücretsiz Analiz Edelim

Seo Analiz