Google Ve İçerik Çiftlikleri
Content farm yani Türkçe olarak içerik çiftlikleri adı verilen oluşumlar, web sitelerini kalite açısından oldukça düşük ve niteliksiz içeriklerle doldurarak Google arama motoru sıralamalarında daha yüksek sıralamaları elde etmeye çalışan sitelerdir. Aynı zamanda bu siteler, web tasarımlarında bu işi başka sitelerin içeriklerini kopyalayarak da yapmaktalar ve aslında bu oluşumlar, içerisinde gereksiz bir yığın ve işlevsiz argümanı barındıran çöplük sitelerdir. İnternette özgünlüğün korunması, internet kullanıcılarının bilgiye erişiminin doğrudan ve güvenli bir şekilde sağlanabilmesi; internetin bir bakıma bu tür vadettiği işlevi yerine getiremeyen tabir-i caizse çöp sitelerden arındırılması ile mümkün olacaktır. Web tasarımı yaparken bu tür yollardan kaçınmak gerekir.
Google’ın SEO algoritmalarını geliştirirken amaçladığı hedef kullanıcılara aradıkları bilgiyi en doğru ve en uygun şekilde iletebilmektir. Eğer kullanıcılar arama sonuçlarında istedikleri gibi bilgi edinimlerinihızlı ve düzgün sağlayamazlarsa zaten arama motorunun bir işlevi kalmayacaktır. İşte bu yüzden Google, son yaptığı algoritmalarındaki değişikliklerle artık bu sitelerin önünü kesmiş oldu. İnternet trafiğinin yaklaşık yüzde on beşine tekabül edecek olan bu değişim, elbette bazı web tasarımcıları tarafından hiç hoş karşılanmadı. Bu düşünce de olanların dertleri malum: Kolay yoldan para kazanmak. Elbette aslında her insanın istediği ve hatta gönlünde yatan bir güzellik bu. Lakin bunu sağlamaya çalışırken de milyonlarca insanın gereksiz yere zamanlarını harcamalarına yol açmaktalar. Prensipleri bir nevi kullanıcılara herhangi bir akit verip, onları kendine çekmek, daha sonrasında da kullanıcılara verdikleri bu sözü yerine getirmemek üzerine kurulu. Bunun adı aslında düpedüz dolandırıcılık.
Fakat eninde sonunda herkes, web sitesi olanlar da dâhil, arama motorlarına gereksinim duyarlar ve bilgiye doğru bir şekilde erişim her internet kullanıcısının en doğal hakkıdır. Bu yüzden internetin bu gibi ilgisiz içerik barındıran web sitelerinden arındırılması ya da daha doğrusu arama motorları tarafından bu sitelerin yok sayılmaya başlanması, bilgi erişimi için oldukça sevindirici ve bilginin gelişimini aynı oranda arttırıcı bir yenilik. Çünkü bir yandan internetin bilgi erişimine ket vurulmaması için tamamıyla serbest bırakılması gibi haklı bir isteğe sahip çıkmaya çalışıp, ardından da bu serbestlik ortamında bu tür usulsüzlüklerin olmamasını beklemek biraz olaya hayalci yaklaşmak olur. Bunun çözümünü ise Google gibi büyük arama motorları geliştirdikleri algoritmalar yardımı ile SEO konusunu daha da çetrefilli hale getirerek aşmaya çalışmaktalar ve bu konuda da şüphesiz kiepey mesafe kat etmiş durumdalar.
İnternette yetkin içeriğe erişebilmek herkesin hakkı. Bu, internet ideasının özünde yatan bir ana fikir zaten. Arama motorları çıktığından beri de, bu ideanın güçlendirilmesi konusunda internet dünyası hızlı bir şekilde gelişim göstermekte ve web tasarımsektörü bu konuya daha dikkatle eğilmekte. Bu geliştirmeler ise Google gibi arama motorlarının kullanıcılar üzerinde artı bir puan kazanmalarına şimdiden imkân vermiş durumda. Hız kadar varılan hedefin doğruluğu internetin kaçınılmaz hedefidir.
Content Farm, Google İçerik Çiftlikleri
Bir cevap yazın