İnternetin Çöpünü Öğüten Seo


İnternetin Çöpünü Öğüten Seo

Bilindiği üzere internette görünürlük ya da erişilebilirlik her şeydir. Web tasarımı ile ilgilenen bir kişinin en nihai hedefi, tasarladığı sitenin kullanıcılara büyük oranda ulaşabilmesi olduğuna göre ve bu ulaşılabilirlik arama motorlarının üzerinde sağlandığına göre, SEO’ya uygun olmayan bir sitenin yaşaması neredeyse imkânsızdır. Çünkü SEO başta Google olmak üzere tüm arama motorlarının indeksleme yaparken genel kabul halinde birleştiği noktadır.
İnternet üzerinde görünürlük savaşlarının tarihi aslında internetin tarihi kadar eskidir neredeyse. Bu savaş, Google gibi bir devin interneti SEO ile tanıştırmasıyla birlikte çok daha çetin bir hale büründü. Çünkü artık internette görünebilme konusunda arama motorları taktiksel algoritmalarla bu cephede yerlerini güçlü bir şekilde aldılar. Peki, SEO interneti nasıl temizlemekte?
Aslında SEO algoritmalarının ortaya çıkışı, internette web tasarımının arama motorlarının sonuçlarında kendilerine yer edinebilmek için var gücü ile bastırdıkları spam dalgalarına bir önlem olarak çıktı. Yani SEO aslında spam’a karşı kullanıma sokulmuş bir silahtı. Çünkü web sitelerinin, kendilerini ayakta tutan reklamlarını daha çok kullanıcılarına göstermek amacı ile kullanıcıya gerekli bilgiyi vermekten ziyade, nasıl kolay yoldan kendimi kullanıcının önüne getirebilirim kolaycılığı; internetin bir bilgi deposu olmasından ziyade bir nevi üst üste bindirilmiş birbirinin aynı bilgiler çöplüğüne dönmesine yol açmaktaydı.
Arama motorları herkesinbildiği üzere basit bir prensip üzerine çalışır: Girilen veri karşılığında bulunan eşleşmenin kullanıcıya iletilmesi. İlk olarak bununla hayatına başlayan arama motorları, sadece bu kriterin internette sonuç taramaya yetmeyeceğini keşfetmesi çok uzun sürmedi. Tıpkı web tasarımı dünyasının arama motorlarını kandırmak için, birbirlerinden var güçleri ile kopyala yapıştır bilgileri bir klan ordusu gibi basmanın sizi aramalarda üst sıralara taşıyacağını keşfetmelerinin uzun sürmediği gibi.
İşte bu noktada arama motorları artık sadece girilen verinin web sitelerinde ne kadar kendine eşlenik bulduğuyla ilgilenen değil, daha farklı, bin bir türlü sınama kriteri içeren algoritmalar geliştirmeye başladılar. Artık arama motorunun web sitelerini kabullenmesi için daha fazla şey gerekmekteydi. Bunların arasında özgünlük en üst sırayı alıyordu tabi. Spam olayını kaldırmanın yegâne ve kaçınılmaz yolu buydu. Bu durumda web tasarımı da yavaş yavaş gelişen algoritmaların da zorlaması ile arka kapılardan dolanma yollarını bırakmak zorunda kaldı.
Web sitelerinin arama motorları tarafından özgünlüğe doğru istemsiz de olsa zorlanmaya başlaması, internetin içerik olarak daha da zenginleşmesine ve büyümesine katkıda bulundu. Çünkü özgünlüğü olmayan bir web sitesi, kendisine aramalarda yer bulamayınca bir nevi varoluş amacını gerçekleyemiyor, daha kafasını kumdan çıkaramadan internetin derin boşluğunda bir yerlerde sönüp gidiyordu.
İşte bu yüzden, gittikçe gelişen SEO algoritmaları sayesinde, internet daha aktif, daha canlı ve daha doğru bilgilerin dolaşımda olduğu bir yer haline hızlı bir şekilde gelmekte. SEO, bir nevi atık öğütücüsü gibi, interneti spam çöplüğünden kurtarma yolunda şimdilik başarıyı yakalamış gözükmekte.
Algoritma, Seo, İnternetin Çöpünü Öğüten Seo

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Sitenizi Ücretsiz Analiz Edelim

Seo Analiz